Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Aug 18, 2015

Cerita Syawal 1436h K.a.M.i~ Gambar banyak tak hingat!

Assalammualaikum..

Maaflah..syawal dah habis baru terhegeh-hegeh nak cerita pasal Syawal plk kan..so time Syawal hari tu memang saya tak berkesempatan langsung nak buat pape..asik fokus kat kerja n moving time from old office to new office..

Alhamdulillah sekarang dah beroperasi dari New office yang separuh siap..walaupun baru separuh yang siap, still cantik lagi..hihihi..no worries.. tak percaya meh tengok..







Haa..tu office saya..kat belakang tu tempat duduk saya dan saya share bilik ni dengan 2 Manager saya..huhuhu



Tak habis kemas lagi..hihih


Workstations..


Tricor-ians..

So jom kembali bercerita pasal Syawal kami sekeluarga..

Sebenarnya Syawal tahun ni kami sangat dengan penuh kesederhanaan due to beberapa hari sebelum raya tu ada masalah keluarga sikit.. (hubs's side)..so raya kali ni boleh kata sangatlah tak best dan tak meriah pun!huhuhuhu...

Sampaikan shopping raya pun sehari sebelum..balik Kajang pun lepas berbuka puasa Ramadhan terakhir tu dan sangatlah kelam kabut dan rushing (makna sama eh?)hihihi..so bersederhana sahajalah kami..

Dan tak lupa jugak..tahun ni Raya sangat tak best, bila mak saya jatuh sakit dan batuk berterusan tanpa henti sampaikan asik tercungap-cungap kena amik neb kat Hosp Kajang tiap tiap malam..sampaikan raya pertama malam tu terpaksa pergi hosp nak amik neb..sekali tu doctor sruh masuk wad..sementara tunggu turn nak masuk wad tu, mak saya boleh lari,tanggal drip semua kat rumah..sabar jelah kan?mak saya semangat sikit nak raya tahun ni sebab semua ank-anak balik beraya..tu yang dia kuatkan semangat utk sihat..huhuhu..


Mak saya di malam raya..huhuhu


Pagi raya macam biasa bersalaman..dan bersiap lah kami sesiapnya..dengan Ammar baju besar nak mampush..dengan Aqil Samping pendek atas lutut...haih macam-macam..

But the sweetest thing this Raya is Aqil managed to Puasa PENUH This Ramadhan..Alhamdulillah..I really happy for him even ada sehari tak bangun sahur, dia still gagah perkasa Puasa jugak..Alhamdulillah..I'm proud of u son!






Tgk baju Ammar..boleh masuk kan lagi sorang kan?hihihi





My precious family!


My Little Family..


tgk mak saya?sampaikan bergambar pun asik terbatuk..kesian sangat!!huhuhu


My big family.. (abah's side)


Tgk mak saya yang tak sihat di pagi raya..huhuhu


Mommy daughter always melawa..hihihi












 Lepas bersalaman dirumah mak saya, kami ke rumah Makngah (my Abah's side) saya yang terletak hanya diatas bukit je (sebelah taman je)..dan berkampung di situ jugak setengah hari..sebab arwah nenek saya dah takde so kami hanya beraya di rumah makcik sulung saya jelah kan..selepas itu baru ke rumah pak cik tertua saya (my mak's side) kat Selayang plk.. lepas pekena lemang, nasi impit , laksa (saya pantang laksa lagi, terliur tengok laksa),kami pun kembali ke rumah mak saya..tidur kat sana..






Esoknya..sepatutnya keluar dalam tengahri, tapi tetiba ada kawan abah saya meninggal on second Syawal, so Abah saya bergegas ke Hosp Kajang untuk menziarah, dan only dah selesai mandikan Jenazah baru Abah saya balik dan dalam petang jugak lah kami keluar ke rumah adik adik mak saya yang terletak di Damansar Damai dan Sg buloh..Lepas tu terus kami ke Klang..ziarah Abg abah saya yang menginap di Pusat Zakat Selangor..










Pak yob saya ni decide tinggal kat sini since dia nak belajar agama dan berkawan..isteri pun dah lama meninggal, so thats y dia nak duduk sini..rumah anak dia pun selang sejalan je dari tempat ni, so selalu je lah dia jumpa anak-anak dia..












Dan raya ketiga kami sekeluarga balik ke kampung Abah saya di Sg Besar Selangor..ALhamdulillah..kami menginap di Homestay kat sana since rumah kampung n tanah semua dah takde..huhuhu..kat sini ramai sepupu-sepupu abah yang ada, so berjalanlah kami dari rumah ke rumah..kat sini baru terasa haih Meriahnya Raya!hihii











Merasalah jugak beraya di kampung..hihihi..


Sempat lah jugak beraya dan berjumpa Ahmad Muhammad Kembar siam Negara tu..hihihi..Ahmad Muhammad ni anak arwah sepupu Abah saya..kira diorang ni dua pupu ktrg lah kan?hihihi

Malangnya saya n family tak bermalam pun di Sg Besar sebab masalah keluarga Hubs side yang harus diselesaikan..so hanya itulah raya saya..seterusnya hanya menumpukan kepada Hubs's family dan KERJAAA....wuwuwuwuw..sedih makk!makan makanan raya pun tak puas..mihmihmih..








Dan Syawal saya hanya bersambung Sabtu lepas which is 30 Syawal yang mengukhwahkan semua sedara mara sebab FIL's open house!

Nantikan entry seterusnya ye!!

daaa..nanti saya berjalan jalan ke rumah masing-masing ye..saja lepas geram sebab dah lama gila tak update blog kan!huhuhuhu


***Baju raya tahun ni tak mengancam sangat kan?samlah dengan tak mengancamnya mood raya kitorang!huhuhu..dan tahun ni pun tak sempat jumpa Family belah Kedah..duit raya pun tak luak!tukar balik lah duit raya jadi duit mommy plk..hihihihihih

Photobucket

5 comments:

Sha said...

Kakak medina punya rambut cantik la...

SSulieana said...

cantik la baju aida dan family...meriah seronok tgk uollss beraya :)

kayyana said...

tak mengancam pun cantik juga baju aida... hehehe... tahun ni first year ammar beraya kan... it okay even sederhana pun.. yg penting kita tetap merayakannya..

FarahFerraDotCom said...

Tak pe lah aida dugaan raya tahun nie buat aida..eh apa pulak tak mengamcam... Segak lah.. Median dh besar! Comeynya dia.. :)

dalila said...

tahniah abg aqil..bgs btl laa..ok je..
meriah je tgk raya ida..dugaan sket tu biasa la..
semoga mak aida trs sihat ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...