Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 9, 2015

#MyBFJourney ~ It's only 9 sweetie months!

Assalammualaikum..

Berat sebenarnya saya nak karang perihal My BF journey yang sudah pun berlalu fasa nya..

Serious! Saya pun seakan tak percaya yang saya akan melalui sisi masa ini dengan begitu cepat! (ayat skema sikit sebab entry ini penuh emosi!hahaa)

Okla..saya harus hadapi dengan redha sebab semuanya telah tertulis..

(bila start ayat skema,lidah terus jadi kelu..tangan terus kejung kujat!hahah)

Tak payah berskema sangat lah kan..

Seperti yang semua maklum, saya start bagi susu FM pada Ammar pada usia dia hampir ke 9 bulan..Waktu tu hati berkecamuk, perasaan bercampur baur, perasan bersalah gila gila semua ada.. (memang itu perasaan semulajadi, so jangan pelik)

Saya rasa waktu tu emosi saya sangat tak stabil sampaikan saya hilang fokus terhadap kerja..sampai begitu kesannya..sampaikan cerita kat Husband waktu pertama kali terpaksa beli susu FM pun dah mengalir air mata,memang touching sungguh!

Waktu tu Nipple saya memang tengah crack extremely..both tak boleh guna..sakit hanya Allah ynag tau..di tambah pulak dengan susu yang membengkak..so bayangkan je lah azabnya saya rasa camana..Malam-malam ni kekadang terpaksa gigit bibir ketap gigi semata tahan sakit dek kerana Ammar nak hisap susu sebab lapar..

Dan akhirnya.. saya terpaksa akur..rezeki Ammar sampai takat tu ja..tak lebih dan tak kurang..saya redha dan pasrah..mungkin ini sudah tertulis..

Ketika itu saya sampai kan tak boleh pump, tak boleh DF..memang tak boleh..darah akan mengalir dan luka makin membesar..ramai yang advise saya untuk Marmet..tapi saya dah cuba ,tapi tak boleh..tak dapat n tak keluar banyak..lagi pulak emosi saya memang sangat tak stabil, so ia sangat negative thinking at that time..

Penerimaan Ammar terhadap susu Snow waktu tu amatlah baik sekali..sekali bagi, dia dapat accept..memang Medina Ammar adalah anak yang tak manja sangat like Aqil..tak touching sangat like Abg dia dan mudah untuk accept FM..

N both juga sama..Saya stop terus BF dan diorang start n fully FM !tak campur..Medina punya case, sebab saya mengandung kan Ammar dan Ammar punya case, sampai susu saya dah kering barulah nipple saya menunjukkan tanda tanda untuk sembuh!magic bukan?

So saya anggap ianya hanya sebagai asbab untuk berhenti BF dan teruskan FM..mungkin ada hikmah yang menanti!who knows!

Saya terus ber positif,dan mula shopping baju baju bukan bf punya dan bila outing saya tak risau nak pakai baju ape dan takdelah baju yang sama je terpaksa pakai.. - HIKMAH untuk saya..hihihi

Hikmah yang lain belum menyusul lagi..InsyaALLAH pasti ada kan..yakin dan berserahlah..

Next Entry nak cerita pulak ketika - sejak Ammar ber FM!



Photobucket

1 comment:

dalila said...

mungkin ade hikmahnya aida..sabar la..
ila plak touching..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...