Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 2, 2015

Hi November! Kurus ku hanya di muka~

Assalammualaikum..

Almost 2 weeks tak jengah pun blog..ni semua gara-gara GST submission yang tension!

Hahahha..

So saya sangat tak sabar menunggu hubby saya cepat cepat jadi kaya dan berjaya...dan saya tak sabar nak berhenti kerja dan duduk rumah jaga anak sambil buat business online..dan masa tu tiap tiap bulan nak pg holiday..ok itu melampau dan in your DREAM only!

hahahah..

ok stop berangan k!InsyaALLAH semoga Allah perkenankan angan angan saya itu..Amin!

Okla..last weekend saya balik kerja which is rutin dua minggu saya yang saya kena buat dalam hidup..It's a MUST..kalau tak datang dalam masa dua minggu, Abah saya akan mengamuk dan marah2 ..

"kenapa tak datang?"

"Dah lama aku tak tengok budak tiga orang tu tau tak?"

hahahah..ok ok..itu yang kalau Hubs saya tak sempat nak allocate time nak datang pun, saya akan balik sendiri dengan anak3 sahaja..Alhamdulillah sebab dikurniakan oleh Allah anak3 yang sangat behaved walaupun kekadang perjalanan dari Puchong ke Kajang amik masa dalam sejam setengah jugak kalau di petang Jumaat..huhuhu..takpelah..demi pengorbanan untuk melihat ibu bapa saya gembira..

ecehhhcehh..Melalut lagi?hurghhh..

So last weekend saya balik, Abah saya tegur,

"Kenapa ko kurus sangat ?muka ko nampak cengkung"

"Hah kurus?mana ada ..sekarang dah 57kg tau"

"Abis tu nampak macam jerangkung dah " (itu saya tambah sendiri)...hahahah..

Tak lah..muka je kot nampak kurus..tapi badan..haa amik..gedebak gedebuk semangat!

Abah saya memang lah pantang kalau nampak anak anak dia kurus macam tak cukup makan..takut bebetul tak cukup makan n kitorang simpan..hisy..tak lah..cukup je makan..dan dia jugak takut kalau anak anak dia kena dera ke ape kan?manalah nak tau..hahahha..itu lawak..sebab hubs saya yang selalu kena dera dengan saya..bukan saya.. kikiki..

Semalam pun..saya jumpalah jugak pakcik sedara saya..dia punya dialog cam ni:

"Ang makan ubat kurus ke bie?" (Dia orang Penang dan semua sedara saya panggil saya BABY..dan pls jangan pelik!)hahahah

"Isy mana ada!mengarut je.."

"Apesal ko nampak kurus sangat..muka nampak cengkung" (Ok dialog yang sama sejak semalam)

Something serious ni sebab bukan sorang yang tegur..hurmm..ketara sangat ke?

puas saya fikir sebab ape?sebab saya ni kuat gila makan tau..kerja asik nak mkan-makan..sampaikan kat Ofis diorang lebelkan saya kuat makan tapi KURUS..

So betul ke saya ni kurus?kurus sangat?

Saya pun balik rumah dengan penuh tanda tanya di hati..

hihihi..

Balik rumah, saya buat kerja-kerja rumah..buat itu ini..sekali tu peluh menitik nitik dari muka sebab buat House chores

Yeah!inilah jawapannya..saya kurus hanya dimuka sebab peluh banyak keluar dari muka..peluh kat badan hanya sedikit..so itu sebab saya nampak cengkung sebab metabolism kat muka tinggi..hihihi..teori yang tak logic sebenarnya tapi accept je lah kan..

Ok muka dah kurus..sekarang misi nak kempiskan perut pulak..perut is buncit gila..so hubs sarankan buat sit up 50kali sehari..semoga misi ini tercapai dan saya akan kelihatan lebih kurus!Amin..

Meh belanja gambar selfie iaitu hobi saya setiap pagi bila tersangkut di traffic light!

hihihi..













Ni gambar curi ketika saya menikmati makanan yang sangat enak!Oh I enjoyed the foods at all times!







Photobucket

5 comments:

Sha said...

Ok la..tak la gemuk sangat..Hihihi

SSulieana said...

ye angan2 kena ada aida...hehe

kayyana said...

hihi.. nampak kurusla sikit sebab lepas pantang kot.. hihi. gambar yang last sedang makan tu nampak sgt lapo nye aida oiii

dalila said...

ila nakkkk sgt mcm tu aida..mkn mkn mkn tp xgemok2 pun..
tp ya ampunnnnn..makan makan makannn jadi gemokkkk..huwaaaa..tension sgttt..

Mummy Sher said...

Jeles tengok makin cantik dan slim je tau..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...