Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Sep 4, 2015

Sakitnya masih di sini - thinking of to surrender #mybfjourney

Assalammualaikum..

salam Jumaat..

ENtahlah..hampir malam ke 5 saya jadi EP mom..penatnya hanya Allah yang tau..dengan rengekan Ammar setiap malam..sebab lapar..sebab tak selesa..menganggu setiap isi bilik utk tidur..so saya rasa saya pun tak larat..

Sepanjang malam tadi saya dah fikir masak-masak..mungkin Fully breastfeeding moment sampai di sini sahaja..

Sedihnya hanya Allah yang tau..sayunya hati saya pun hanya Allah yang mengerti...

Mungkin rezeki Ammar terhenti di sini,.bukan saya dah tak berusaha..saya dah push hardest dah..saya puas positifkan diri, tapi tetap tak berhasil!

Masalah saya adalah sebab nipple saya still tak baik-baik lagi sampai sekarang..still berdarah walaupun dah masuk hari ke5 walaupun Ammar dah tak DF..so bila dah tak DF,susu unutuk menampung malam time dah takde..saya amik stok yang saya pump waktu siang untuk guna waktu malam..bila malam saya pump tak dapat macam waktu siang..so stok pun berkurangan..sedihnyaa

sekarang stok just tinggal dalam 10 botol je which is memang critical..huhuh..

So finally saya decide untuk mencampurkan susu sudahnya..Mgkin dah tak bf langsung kot since susu pun dah sikit sangat..kalau df pun Ammar memang tak puas..so untuk mengelakkan confuse rasa, saya mungkin akan stop langsung breastfeeding journey (untuk WEAN OFF PROSES)

Medina dulu pn sama..saya stop terus breastfeeding untuk mengelakkan confuse rasa..dan wean off Medina hanya satu hari..so saya sangat berharap wean off Ammar pun akan semudah Medina..insyaALLAH..

Oh pedihnya hati..sepedih luka yang saya rasa,,saya cuba untuk df Ammar walaupun luka belum baik, tapi still susu tak banyak dan rasa sakit..huhuhu

May Allah memudahkan setiap jalan yang akan saya lalui in breastfeeding journey ini walaupun terasa payah dan susah..huhuhu

Susu formula ape yang terbaik?

Wean off process just started..

Maafkan mommy ye Ammar..Mommy dah tak berdaya..huhuh

Photobucket

4 comments:

mila said...

mmg skt kan bila niat kita lain, tp akhirnya lain jadinya..sy phm cmne perasaan sis..sb sy dulu pn cmni jgk xleh nk cont df sbb nipple melecet, so doc xkasi df bb dan akhirnye tpaksa weanoff sbb sy mmg bukan pumping nye mommy..

sbr ye sis...semoga ammar dpt trm susu baru nt

Sha said...

Jangan bersedih Aida..=). Dapat susukan pun alhamdulillah.

Raihan said...

In Shaa Allah....semoga semuanya dipermudahkan..harap Aida banyak bersabar dan positif .

Aida...contact number akak tu 01112885952 (K. Nur)..

kayyana said...

aida, jgn sdih jgn down.. takpe bg ammar susu tepung dulu but at the same time try rawat nipple.. and try marmet guna tangan... good luck.. dont worry.. Allah Maha Mengetahui...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...