Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Sep 3, 2015

Dah 3 hari jadi EP mom - Nipple Crack

Holla..

Assalammualaikum....

Sebenarnya..waktu saya demam hari tu, saya makan ubat demam, antibiotik,ubat batuk n flu..sekali tu kan lepas saya makan set yang pertama, susu tak turun dengan lajunya walaupun saya skip pump sekali..selalu mesti penuh ..

So saya tak syak pape..terus DF Ammar macam biasa..

Hari kedua, susu terus kering..and bila DF Ammar terus rasa pedih..so saya still buat bodo..

Hari ketiga..sakit makin kuat..susu plk makin takde..so saya dah start risau..

Hari Isnin..sakit makin mencengkam..both breast..dan saya tak pasti ape yang jadi..bila saya belek-belek..rupanya nipple saya crack..luka yang makin besar..terbelah..wuwuwu..

Sakitnya hanya Allah yang tau..

Hari Selasa kelam kabut cari cream untuk nipple crack ni..sebenarnya dah cari cream tu since Ahad lagi tapi takde stok..Saya selalu pakai Purelan medela 100..tapi malangnya semua kedai kat KL/Selangor ni dah habis stok..huhuhu..sedihnyaaa..kalau pakai cream tu sekejapan je dah baik..

So selasa tu saya just beli jela kat caring..Bepanthen..

Sapu dengan kerap dan bermulalah saya menjadi Exclusive Pumping Mom to Ammar..

Oh susahnya rasa..dahlah penat, lepas tu tak cukup tido..so memula Ammar macam tak biasa..lepas minum susu malam tu, dia macam tak puas sebab tak melekap..dia puas pusing sana sini..sampai saya peluk n tepuk tepuk, baru dia tidur..pukul 12 bangun..saya pump sekali dengan dia pun bangun..pukul 3 pagi bangun lagi..amik je stok dlm peti ais sebab tak larat nak pump dah,..lepas tu dah tido..

kiranya hari ni dah masuk hari ketiga saya akn jadi EP mom sebab luka still tak elok lagi..sakitnyaaa..dah tak tau nak letak ape..sebab kalau saya letak Purelan tu, cepat je elok..huhuhu..and now, nak beli ape pun tak tau..

saya dah tak larat nak jadi EP mom dah..saya mengantuk..saya nak tidur..huhuhu

Saya memang salute betul dengan EP mom yang memang jadi EP mom since azali..huhuhu..kalau saya memang tak mampu!penatnya hanya ALLAH yang mampu..huhuhu..

So sangat tak sabar nak back at normal routine..dan semoga nipple saya kembali sembuh..

Sakit amat sangatttt..rasa macam luka menusuk kalbu betul!

wuwuwuwu..

ada pape petua tak sayang sayang semua?

plishhhhh..


Susu bandung.. - Susu bercampur darah..huhuhu



Stok pun dah kurang gila..risaunya ..takut tak dapat fulfill hak anak yang satu ini..huhuhu



***Baru 9 bulan..taknak campur FM lagi..taknakkk..huhuhu
Photobucket

6 comments:

Farah Waheda Wahid said...

jangan stress dan get well soon ok? sebab bila stress ianya mempengaruhi production susu kan?

mila said...

susu mmg xkeluar lgsg ke sis..klo ad keluar sis sapu dgn susu tu lah kt tmpt crack.bia dia kering sendiri

Sha said...

Bersabarlah.. In Sha Allah ada rezeki Ammar.Budak nama Ammar ni murah rezeki tau.. Macam Ammar saya. Walaupun susu saya sikit, dapat jugak susukan sampai setahun setengah...In Sha Allah untuk Ammar Aida pun ada rezeki.

dalila said...

lahaii..siannye aida..ila ms mula besalin dl jd cmtu la sapu bepanthen jgk..luka spi terbelah..mmg kuar darah..tp xde la pam..so xnmpk kuar air bandung tu..ila marmet je..mmg sakittttt sgtt..ingtkan bandung tu sbb aida mkn ubat..

nur anis said...

semoga crack tu cepat baik.. saya pun hari tu jadi.. tapi tak seteruk sis.. memang perit ya amat.. lama jugak nak baik..

kayyana said...

klu pam mmg kluar darah ke aida..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...