Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 21, 2014

Semalam . ..Nasib baik ada duit selit!

Semalam kan..lepas je balik dari KPMC Puchong sebab bwk Medina jumpa paeds, kami terus ke kedai mamak..untuk santapan malam..

Jam waktu tu dah pukul 9.15malam..bila dah on the way je, tetiba tengok sebelah, dua-dua anak dah tido..Diorang ni memang saya train tidur awal..kalau delay pon diorang ok je..jenis flexible..and selalunya pukul 10 memang waktu untuk diorang tidur..tapi semalam awal pulak tidurnya pn, mungkin hujan renyai2 kot..so nak buat camana, biarkan diorang tidur n saya serta Daddy terus ke Kedai Mamak untuk makan..Saya teringin nak makan yang light2 je lah kononnya..Daddy nak teman je sebab dia dah makan petang..


Nampak tempting kan?


So dah order Lamb Chop (Light sangattt) air Apple n Daddy Nescafe Ais..

Menyantaplah saya dengan rakusnya..sampaikan dah nak habis tu husband boleh cakap.."Eh Bie..makan sorang je..kata tadi nak share" "hehee..sorry lah bang..dah nak habis dah..kikik" makan memang tak ingat ornag langsung..padahal bkan lapar sangat pon..kikkik

Dah rileks2, lepas tu nak pergi bayar..

***Anak2 dok tidur dalam kereta dengan nyenyaknya..

Tetiba husband datang kat saya..b ada cash tak?
"Abg tak cukup cash la?"
"Haa B mana ada cash..dah habis bayar Credit Card tadi"
"alahai..abg ada RM14 je..total bill RM21.90"

Aduyaii..memang tau husband saya ni..tak alert langsung bab duit..susah betul..Sebab saya memang tak pernah simpan cash sebab saya akan mintak je duit kalau nak pakai..lepas tu melilau lah dia ke ATM kat blkg kedai mamak tu kat dalam Seven E..

Sekali tu dia datang balik cakap ATM rosak..kena pergi Petrol Pump pulak..dah la anak2 tengah tidur, saya kena tunggu kat kedai tu sebab kang kata kitorang lari pulak kan..lastly saya cakap, tak payah pergi lah Petrol Pump tu, abang korek je lah duit syiling dalam kereta tu sebab saya emnabung kat situ..so duit syiling memang banyak..

Lepas tu saya korek2 lagi purse kot2 lah ada duit selit kan..sebab dulu saya rajin jugak lah selit2 duit ni..emergency kan..sambil tu Husband pulak pergi korek duit syiling dalam keta..Gila desperate n difficult moment semalam..huhuhu

lama jugak husband kat dalam kereta kira duit syiling..semata nak cukup kan lagi RM5..haha..memang kerja gila semalam..

Husband pon datang, dan saya pon bersyukur sbb dalam purse ada duit selit RM5..fuh nasib baik..Husband pon dah semangat pegang segenggam duit syiling..sekali tu saya kata, takpe, tak payah, b ada cukup duit dah..hahah..lepas tu membayar lah kami..memang lawak betul kalau fikir2 balik..

Lastly..

"Abang sengal!"
"B lah sengal"

Hahahahhahaahhaaaaa





Photobucket

10 comments:

FarahFerraDotCom said...

Ya Allah nasib baik ada duit selit kan.. kalau tak naya la.. lepas nie farah pn nak kena selit2 jugak la..mana tahu time emergency berguna..hehehe

kehidupan sihat said...

haha..nana dengan suami pun kadang2 terpaksa guna syiling dalam kereta..

malam lepas pukul 12 mana nak cari atm kan..hehe

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

hahaha..akak pernah jadi gini tapi mujur kat kedai runcit..dh nak byr baru perasan duit tak cukup so dgn muka tak malu soh dia cancelkan few barang..dahla sorang2 time tuh..tp kes kat kedai makan lagi kronik sbb makanan dah abeh telan kan..kikiki

mila said...

time mcm ni lah rasa bharganya duit rm5 tu kan? hehe...

Mar Mansor said...

Pada saya pulak..saya mesti pastikan duit saya dalam purse..tak pernah kot mintak duit kat asben..

Suria Amanda said...

Next time kena selit RM50...berguna time2 kecemasan macam ni....

dalila said...

hahaha..berguna jgk duit selit tu..ila pun dh lama xmenyelit duit dl purse..selit ke xselit ke same jgk..sbb bkn gune bile emergency..klu mls gi atm pun pakai duit tu..hihi

SSulieana said...

fuhhhh...kusss semangat...nasib la ada kan...hahaha kelakar pon ada

LYAfrina said...

Hehe.. kenangan.sungguh ni. Kerana rm5 je lagi kan.. haha..

Lya pom.pnh kna situasi ni.. tp msa tu beli kt kedai... mmg jns x suka bwk duit byk2 gak. Biasa klo nk pegi shopping bru ambk duit kt atm. Tp skali tu pegi kedai niĆ tnya nk beli sikit je.. kira mmg dh cko budget.. skali.mek asya nk.mde2 plok.. tp mujur mmg ada syiling dlm kete... byr je la gna syiling tu

mommychaa said...

hahahaha!
Micha penah camtu tapi mase nak bayo tol.
gile ko aku mengorek syiling dlm beg nasib cukup huhuhuhu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...