Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jan 4, 2014

Menjelang Medina Setahun - Susu Drop!!

Saya tak tahu kat mana silapnya..

dan saya tak faham kenapa..

Susu saya semakin sikit and still dropping extremely..

Nak kata saya stress..takdelah jugak..nak kata saya makan makanan mengarut,pon tak jugak!

Saya always positif gitu tau..

Cuma kadang-kadang je kerap berfikir yang bukan-bukan..(kerisauan tentang satu-satu benda tu..)

Dan selainnya saya tetap jalani hidup macam biasa..

Haih..sigh..(mengeluh banyak sangat pon tak boleh jugak kan..)

Dah la weekend hari tu kan..saya boleh tak perasan yang Freezer saya tak function sebab plug longgar..yang Bibik pon tak bagitau saya yang Medina tarik plug tu..so bila dah malam saya perasan,ais jadi cair n boleh kata 10 botol stok EBM dah mencair..

Frust rasa nak nangis memang semuanya adalah tau..sebab yelah bukan senang saya nak kumpul stok sekarang ni dan boleh sesenang je stok tu terbuang..nasib 5 daripadanya boleh dipakai keesokkan hari nya..

Haih..memang kalau bukan sebab mak saya ada kat rumah saya waktu tu,memang saya dah menjerit macam nampak tikus!Geram tau..haih entahlah..malas nak fikir dah..


Frust gileehh tengok gambar ni.


(Sampai sekarang susu yang tak boleh pakai lagi tu saya simpan kat fridge..saya nak buat ape pun saya tak tau..huhuhu)

Dan condition sekarang...saya pump sehari hanya dapat 4 botol..sedangkan Medina minum 5 botol sehari..dan saya amatlah rasa bersalah sebab still tak dapat tampung kekurangan sebotol itu..

Nampak gayanya saya kena buat schedule baru dan dapatkan frukensi pumping dengan lebih kerap lagi..esp kat rumah..terpaksalah kan..kalau tak,impian nak capai 2 tahun memang angan -angan kosong je lah..

Semoga Allah akan memurahkan rezeki penyusuan saya selepas ini..dan Journey to 2 years old akan dipermudahkan dan tercapai! Amin!!








Budak yang makin lasak dan sangat berminat dengan Baby sofa dia tu..




Photobucket

12 comments:

shilafaizz said...

Aida dh period blom? Klu nk period pon susu blh drop jugak. Aida kne pump mlm/pagi la kot utk tampung keperluan. Atau bnyk kn bg makan sebab medina dh setahun kn..

PetakBunga said...

biasa bc problem gni..
ni normal je..anak pun dah start mkan, demand kurang, supply pn kurang
jgn give up.

munna said...

alolo comeynya medina...

kayyana said...

seronoknye medina minum banyak susu yerk.. cuba buat power pumping... better buat tengah malam.. sejam je..

NrlAidaHml said...

Shila: Aida dah period..selalu time period memang susu drop gilee..tu la kan..kena buat power pumping ni..

Petak Bunga:kan..memang taknak give up..thanks dear..

Kak Munna:hehee..dia selalu buat muka comel cenggitu..

Yana: Tulaa..memang nak buat power pumping nanti..thanks yana..

SSulieana said...

aida chaiyyoookkkk ye....medina dah big girl la...masih booolaaatttt

msredcheesecake said...

ada tips kata perah tengah malam byk susu.... stress susu drop ni pon kang penyumbang susu drop, jgn stress sgt, doa kat Allah... lagi satu tips, urut...

AtieYusof said...

Moga rezeki Medina tetap ada..insyaAllah Aida..selagi niat baik & usaha pasti dipermudahkan..

Raihan said...

teruskan usaha aida...jgn putus asa....InsyaAllah...ada rezeki medina..

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

semoga terus meriah rezeki utk medina nnti yek..apepon, cumelnye sofa medina tuh..hihihi

IDAZS said...

Semoga allah murahkan rezeki untuk Medina. amin

Memang sedih kalau terpaksa buang susu ni. sobsob

FarahFerraDotCom said...

Aida cuba try supplement yg banyakkan susu balik..mana tahu dpt membantu ker..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...