Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 15, 2013

Last Weekend - Berbuka di rumah sendiri! Alhamdulillah

Assalammualaikum..

Alhamdulillah..Rentetan dari entry sebelum ini..Entry yang saya berangan sangat nak masak-masak macam-macam tu..ala yang INI..

Hehe..mesti ramai nak tau kan samaada saya berjaya tak laksanakan semua tu??

Kuikuikuikui..

Alhamdulillah..semuanya jadi kecuali..Jeng jeng jeng..

Sabtu:
Saya berjaya ke pasar selepas subuh dengan MIL..
Saya berjaya membuat adunan kuih Akok seperti yang dirancang..Tetapi..rupanya sangatlah hodoh!sebabnya saya tak sempat nak cari tempat acuannya yang betul..

maka jadilah seperti iini..kikikiki..


Disebabkan saya tak sanggup nak tengook rupanya yang sebegitu maka, saya pon tukar strategi dengan memasukkan setiap adunan ke dalam cup..

Jadilah seperti ini..


Dah macam apam gula hangus pulak rupanyaa..hahaha..Memula rasa cam..arghh tak payah hidanglah...sat g tak sedap, buat malu je..hahaha..

Sekali tu huby kata itulah benda pertama yang dia nak rasa...

hidang je lah... jeng jeng jeng..

tetiba...DIA KATA SEDAP lah!!

hikhikhik..tapi cuma kena cari acuan bahulu and buat tebal-tebal sikit..rasa memang dah tip top dah..Alhamdulillah..


Menu hari sabtu:
Sotong sambal..Tukar Plan dari Udang sambal ke Sotong sambal..hihihi..
Ikan tenggiri Masak Lemak cili api..
Ayam Goreng berempah (Menu tambahan)
Kerabu Pucuk Paku +Taugeh+Kerang (pon depa kata sedap..bestnya!!)
Kuih muih tambahan beli kat bazaar...huhuhu.
Air Oren Buah-buahan..

Burppp..Alhamdulillah..

HARI AHAD

Dalam pukul 3.30 ptg tu..Bila anak-anak dah tidur di peraduan masing-masing..maka saya pon mulalah boring..Jadi..saya pon memulakan perjalanan membuat semua menu-menu yang dirancang..

Alhamdulillah semuanya menjadi..terutamanya...
Onde-onde Melaka..
Sedap..and kebetulan saya dapat buat lebih kurang 30biji..jadi saya pon bagi sikit kat Jiran belakang rumah.hhihi..
Buat Air Asam Utara pon menjadi..Alhamdulillah..
Cuma rasa rugi bile saya pergi bakar Daging tu pulak instead of rebus je semua..sebab yang rebus lagi laku dari yang bakar..hihihi..
Air..kami beli je kat Bazaar lagi-lagi plk ade cousin yang meniaga kat Bazaar Taman Sri Manja,Taman Medan tu, jadinya dapat banyaklah air free ..hihhi

Gambar tak tangkap pon full lauk-lauk...terlupa pulak..so gambar yang ini je yang ade...huhhu


Fokus..haruslah pada Kuih Onde-onde saya kan..hihihi..
Murtabak n kuih muih tambahan..bubur lambuk orang surau bagi..Alhamdulillah..



Budak yang excited sangat nak berbuka padahal bukan puasa pon!haha..Sup kegemaran!Sup Ayam!!



Abg and adik..adik tak suka duduk..tu yg jadi muka cenggitu..hihihi..

Alhamdulillah..

Hari ni..

Back to normal..
Sampai rumah dalam pukul 5.30ptg..
Mandi and bersiap ke rumah FIL..
Tunggu waktu berbuka dan berbukalah kami di sana..

Weekend:
Nak balik Kajang!!
 and mungkin ada Majlis Iftar bersama Geng Futsal!
berbuka diluar!Yeay..hihihi



Photobucket

10 comments:

SSulieana said...

wahhhh syabas aida...akhirnya tercapai jua...sedap2

IDAZS said...

uishh, semua Nampak sedap. nyum-nyum...

memang best kkalau kita masak orang puji. terus berkobar-kobar lagi nak mencuba pelbagai resepi kan :)

mila said...

gembira kn ble suami puji sedap,hehe...byk btl lauk akk.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alhamdulillah..semuanye pun menjadi..nampak sedap semuanye tu...^^

::NureeN:: said...

sabar2... dh x lama lg nk berbuka

aanie said...

xpe la akok jadik rupa cenggitu pun asalkan yg mkn tu ckp sedap....

seronok berbuka ramai2, tambah berselera...

AtieYusof said...

uiks! rajinnya Aida mencuba.. bagus lah..hehe..nampak sedap tau...:)

kayyana said...

syabas. menjadi jugak ye.. hehehe.. tahniah tahniah

mommy.aisy.hana said...

Akok mng rupanya hudoh tpi sedapkan.. kiki. Akok kalau lawa msti keras lalu x sedap. Untungla pndai wt akok. Klu sy tgu ke kb baru jumpa akok. Nama nk mmbuat. Tidak la..

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

alhamdulillah..menjadi sume yek..terer tu wan onde2x..pos sini sket leh..ehhehehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...