Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 10, 2013

Bubbling - 1st day Ramadhan 1434H - #mybfjourney

Assalammualaikum..

Macamana sahur pertama tadi?semuanya bangun sahur tak?hehe..

Saya pukul 4.45 dah bangun..dan bangun dengan segarnya.. (segar lah sangat!kikik)
So start masak air,panaskan nasi..dan mulalah nak goreng telur tiga biji..

Oh ya..malam tadi saya dah berhempas pulas masak lauk sahur..takut time sahur karang tak sempat pulak kan...maklumlah sendirian buat keja..huhuh..

Lauk pilihan saya untuk Sahur pertama kali ni adalah Sambal Ikan bilis + Sardin + Telur...simple kan?hihihi..saya suka kan yang simple sebab lagipun orang kat dalam rumah saya ni tak cerewet pon..makan sambal ikan bilis pon dah cukup..So semalam saya dah buat sambal ikan bilis siap-siap untuk kuantiti yang bleh makan 3,4 hari..sebab senang, nanti just panaskan je..hihihi

Buat air teh O untuk budak bujang and buat air milo untuk Hubby saya..sebab dia Migrain, so kena avoid teh or semua yang berangin..jadinya saya lah yang kena rajin sikit..huhuhu..nak buat milo banyak2..hari-hari..mau kopak jugak kami kan..so budak2 bujang just minum Teh O je la ye..saya minum ape?saya minum air kosong je..sesuai untuk breastfeeeding juge...sebenarnya malas nak minum air manis2..hahah..boleh pulak cenggitu..sebab karang time buka.confirm nak minum air manis kan..so cukuplah sekali sehari minum air manis..hihihi..

Ok dah lepas sahur tadi, saya terus biarkan mereka kemas meja and lap-lap ape yang patut, saya terus bergegas ke bilik, untuk melakukan aktiviti mengepam..(Sementara Medina masih diulit intan..)dari pukul 5.30am dapat ke 5.45 am je..sebba Medina dah merengek-rengek mintak susu..jadinya saya pon stop and just dapat 3oz je..huhuhu..tapi okla..untuk sekali Medina minum...So saya letak kat bawah (suhu bilik) untuk dijadikan bekalan Medina kat rumah bibik nanti..Expires at 9.30am..

Lepas bagi Medina susu, pukul 6 solat subuh..basuh kain..terus Bum!hahaha..tak tahan ngantuklah..kuikuikui..SO pukul 7.15 bangun mandi n bersiap dan terus buat rutin pagi seperti biasa..huhuhu..

So far..Production susu saya ketika puasa, tidaklah drop sangat..InsyaALLAH akan maintain or lebih banyak..sebab saya pernah try, biasa kalau sehari saya hanya bleh dapat 15-18oz sehari time tak puasa..then bila saya jaga jadual pam susu saya kepada 2 jam sekali terus dapat 20-22 oz sehari ketika berpuasa..Menakjubkan..hihihi..so InsyaALLAH, semoga rezeki Medina terus murah dan MyBFJourney akan terus dipermudahkan..Amin!!

Hurm..buka karang nak makan ape ye?for sure saya tak masak punya sebab tak sempat!!huhuhu..Mungkin akan buka dirumah saya atau di rumah FIL..ikut yang maan convenient..sebab kat rumah FIL hanya 2 orang sahaja yang puasa..mesti takde preparation nak buka puasa sangat kan...huuhu..tengoklah Bazaar mana yang akan dikunjungi..kikiki..

Oh ya..anak-anak saya ketika sahur tadi langsung tidak terjaga dan tidak mengacau langsung!Alhamdulillah..hiihi

So korang semua dah ada menu untuk berbuka nanti??

Selamat berpuasa ye semua!!

**Adehh..storage bottle dah kehabisan..tak pasal-pasal lunch karang kena pegi MyBBStore..nak beli ape-ape yang patut..huhuhu


Gambar pagi tadi..Medina musyuk masham Momy..heheee..


Photobucket

9 comments:

FarahFerraDotCom said...

Menu simple tapi menyelerakan..;p
I Sahur pg tadi Mama I yg masakkan..hehehe..I tukang makan jer..InsyaAllah balik nie baru nk masak..;p

cik chinta said...

kt xd mgepam lg tau. Direk je ni. Huhu

SSulieana said...

selamat berpuasa aida...aida yg simple tu la yg sedap...berbuka x tau lg nk masak apa ni...huhu

NrlAidaHml said...

Mrs Secretary: ebstnyaa mak masakkan..untung!!hihih..

CIk Chinta:takpe..awal2 mmg DF je dear..nanti dah keja kena pam gak..hhihih

Ssu:kikiki..aida pon tak tahu nak buka ape karang..semoga dapat tahan nafsu..kikik

Suliana said...

wah meriah susu.. su anak dah besar ni dapat 4 btl sehari pun alhamdulilah.. :-) tapi lately dah berkurangan jg..

aanie said...

bestnya sambal ikan bilis....kita berbuka beli kat bazar je....hehe..

er, budak bujang tu sape ek?

NrlAidaHml said...

Takde lah meriah sangat pon Su..huhu..setakat cukup Medina minum sehari je..huuh..

Aanie:hihi sambal ikan bilis penambat hati..Budak-budak bujang tu cousin hubby dua orang..depa tinggal dengan kami 5 tahun dah..hhuhu..kira cam penyewa bilik jugak la..

mila said...

sy pn bgn 4.45 gk...skali anak sy pon bgn gk..sengih2 plak dia ble bgn.hehe..bersahur skali..

kayyana said...

sis pakai pam ape yerk? ooo thanks sebab sharekan time pam waktu pagi tu.. sy mmg mls skit nak pam lps sahur.. huhuhu.. la ni jadual sis mcmne? bleh share?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...