Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Dec 3, 2012

01.12.12 4th Maternity&Baby Expo MidV - not as expected -

Ok..dengan berkobar-kobarnya pagi2 bangun terus laundry baju n tepat pukul 9 pg terus keluar rumah..(semangat nak dapat parking senang-MidV sangat susah nak carik parking)

So area pukul 9.10pg dah sampai Midv dah..(dekat gilee kan..) Traffic pon lancar je..memang seronok la..

Sampai2 terus ke tingkat 3..sekali tu..umangaiiiii..ramainya orang dah beratur walaupun expo tu start at 10am..

Macam nilah keadaannya bile saya sampai kat depan pintu expo tersebut..


Orang dah start ramai..kakak  baju hitam tu bukan saya ye..hihihi


Que dah semakin panjang..


Sanggup beratur walauponnn..

Walaupun ape??walaupun pintu expo tak bukak lagi and by the time pintu bukak je terus org serbu..so takde makna nya dengan sistem beratur yang saya amalkan selama setengah jam tersebut..huhuhu..(Penat je mak yong ni beratur!!kunun2 nak dapat goodies bag yang best2)

Tetiba goodies tak best pon!!dapat sample barang2 baby frm US Baby..sorry tak penah dengan pon brand ni before ni..

After dah dapat goody bag, teruslah meround2 tuk mencari apa yang dihajati..

Tapi sayang nya Expo kali ni tak seperti yang di harapkan..not similar as my last time visit!!tak best sangattt

Booth2 banyak yang bukan established pnya kedai sangat kebanyakan from kedai2 online yang harga depa sememangnya MAHAL!!esp DnA boutique tu..SuriCouture la..VMum, Momdreams...So saya tak berminat nak tengok.

Baju2 baby pon memahal..huhuhu..hanya Pureen dengan ada satu kedai tu je la yang murah kot!!sudahnya, saya tak berapa nak shooping sangat!!

Booth mcm fabulousMom, Petpet, Johnsons2 pn takde!!TAKDE..tak best kan..cuma booth autumnz je yang best bagi saya...haih..kecewaa mak..

So jomla kita tengok ape yang saya beli tuk kali ni... (tak best2 pon, 3 rat melayang jugak wooo...huhuhu)


Disebabkan tak berapa best expo kli ni, sy pon terus sambung shopping kat Jusco...dapat lah Baju bajan Aqil for daily use, Kelambu Baby RM19.80, Pek nilai hebat Milk Bath J&J RM21.90...


Ni la brg2 yg dalam goody bag yang saya dapat..serius tak best langsung kan..huhuhu


only dis item je saya puas hati sangat and beyond my budget..
Nursing Bra Autumnz RM52 @2 helai (RM26/pcs)
Nursing Bra kat kedai mana ntah..saya tak ingat..3helai RM50..wah murah2..sbb sy budget RM100 dapat 4..ni dah terlebih satu..kira okla tu kan..


Beli pampers Mamy Poko RM26/ Newborn



Mittens n booties pon tak banyak choice..huhhuhu..price range from RM5-RM7


3pasang baju baby @RM10/pcs


Ni tak termasuk dalam bajet..tapi tetiba ade promotion n kebetulan susu Anmum saya dah habis, so saya pon beli je la EnfaMAMA ni.. RM20.00

Itu sahaja yang saya shopping kan..huhuhu...sadis kan..Pump susu nekad nak beli kat Onebabyworld je..sebab lebih jimat..Nursing Wear pon nak beli kat EnjoyBreastFeed je...huhuhu..lain2...nanti la pikir..hehee..

Yang penting Hospital bag dah COMPLETE!!yeay dah boleh masukkan dalam keta dah...

Bila Mommy balik dari expo around pukul1pm, tgk2 Aqil tak mandi pon lagi..haih la dady ni...So after dah mkn Kepsi ..ingat nak bawak dia pg mandi..sekali tu kan...


Aqil dah selamat tido balik..tido dlm kekenyangan..huhuhu...busuk mahsyam Momy ni..

***Hari ni lambat online sebab ade check up kat KKPuchong...Next entry saya cerita tentang check up hari ni ye ..sbb nak sekali kan dengan findings check up malam ni sekali @KPMC...nanti saya blogwalking to yours ya..




Photobucket

4 comments:

SSulieana said...

wah semangat mommy aida pepagi dh beratur...tapi frust la plak ek...tapi ok latu nursing bra autumnz kalau x salah dulu sue beli satu rm34..best best...

Bukan Bidadari said...

Tak rajin g expo ne.. huhuhuhu..tp bile bile nak jugak usya usya

Zaila Mohamad said...

adik ipar akak pergi juga hari JUmaat yang lepas, akak kirim kat dia je bedung moden..katanya harga RM35/satu..kalau xsilap online pon jual harga lebih kurang tu juga..herm...memang betullah mengecewakan yaaa

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kalu dekat mau juga la saya pegi eheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...