Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 15, 2012

Check up at 29 Weeks~

Semalam punya check up went well..cumanya satu isu je yang jadi..masa menunggu nak amik nombor makan masa sampai satu jam..nak amik nombor je pon..siap org kemudian datang dari saya dapat nombor dulu dari saya..Isy sape tak panas hati kan..

So saya pon pegila kat kaunter tu tnya..Then Nurse tu cakap,
"ade ni..sabar la sikit.."
Sabar kepala hangguk dia...dah la org kemudian dari saya dia bagi nombor dulu, lepas tu nak suruh saya sabar...Saya geram ni...1st time sejak cekup kat situ, sy emo!!sbb saya rasa nurse tu sangatlahh tak efficient buat keja...GEram..

Sampai Klinik pukul 9..only dapat nombor pukul 10..lepas tu cek urine n HB..ALhamdulillah HB saya dah naik..Yeay..bukan lagi pada paras bahaya..heehee..

Lepas tu menuggu lagi utk cek perut pulak...Masa menunggu di sini adalah 2 jam..

(kat stage ni saya faham kenapa lambat...sbb dah biasa..lagipun bnyk menda nk kena buat..lain la kat kaunter amik nombor tu..juz amik nombor je pon!!)

Masuk bilik cek perut..Surprisingly...Berat saya naik sampai 3kg...Nurse tak happy, sbb total kenaikan berat saya adalah 7kg dah..sekarang baru 29w ade +- 10w lagi nak harungi  takkan nak naik smpai 10kg lagi kan..sebab dia kata total of wieght increasing adalah sebanyak 12.5 kg je..Ohh berat saya dah melampau!!hehehe..

Tapi cek minum air gula hari tu takde diabetes..semua Normal...bila cek babu, baby pon tak besar..So nak taknak kena amalkan protein diet la..elakkan mknan berlemak n jgn ikut selera mkn sgt!!huhuhu..kena diet..sedih..

***Tapi after discussion with my BFF, "ko ade mkn fast fud bnyk sgt ke?" "yes!!indeed..lately ni boleh kata every week mkn McD la Piza la..bayangkan satu personal piza tu boleh habis kt sy sorang.."huhuhu..so dah tau solution!!avoid terus all fast fud!!!

So refer doktor jap sbb berat..n pukul 1 dah habis jmpa doktor, lepas tu kena inject kancing gigi plak..Memandangkan semua nurse dah pegi makan...so saya nak kena tunggu sampai pukul 2 pulak kat situ..hurmm mmg takla saya nak menunggu lagi..Penat KOT!!dahla rumah saya jauh nak patah balik..sudahnya saya juz blah je..Tunggu next check up la pulak baru inject!! (sesuka hati saya je kan!!)..hihihih


Nampak tak buku sy sorang je kat situ..Hurmm semua dah takde..dah pegi lunch..


Kaki yang penat menunggu...


Next Check up will be on 3rd Dicember..(2 weeks from now)..skrg dah start check up 2 minggu sekali pulak dah..Dulu start 8 bulan baru checkup 2 minggu sekali..haishh..malas betul nak datang kerap2 ni..huhuhu..

##Esok baru nak visit KPMC..sbb smlm dady sibuk..huhuhuhu..


Photobucket

2 comments:

munna said...

mmg tu yg tak tahan klu buat checkup jumpa doc mmg ambil masa yg lama....

pelangi chenta said...

dugaan ibu mengandung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...