Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 21, 2011

Kalo anda Meninggal dunia suatu hari nanti..preferably ank2 tinggal dgn siapa?

Assalammualaikum..

Salam di pagi Jumaat yang indah..
Sekadar mengingati MATI..
Kerna MATI itu pasti...

saya rasa tiada ape yang ada dlm fikiran saya apabila saya meninggalkan semuanya..
Melainkan ANAK...

Macam keadaan sekarang ank sy still kecik lagi pasti saya sgt risaukan keadaan nya apabila saya 'meninggalkan' dia...
Saya PASTI ank sy akn terasa kehilangan yang amat sangat....

Sebab dia SANGAT RAPAT dengan saya..mkn tido bangun hanya dengan saya...(tiba-tiba air mata nak menitis..abaikan saya yg emo tiba2..)
Sampaikan saya rasa dia tidak mampu terima kehilngan Mommy dia..

Sekarang ni tambah rapat..(tak tau kenapa...)
mcm pagi tadi..tiba2...(tak pernah !)
sy bangun sembahyang dia Menangis dgn kuat...
Usai sembahyang..sy peluk n tidokan dia kembali...
bila dia sudah terlena....saya bersiap ke bilik air untuk bersiap pergi kerja..Masuk toilet..terus dia mengais dengan kuat..(daddy pujuk pon dia tak mahu..)

sampai saya abis mandi..nampak saya je dia terus diam..siap sy berpakaian..saya hulur tangan terus dia di dlm dukungan saya n peluk kejap!!
Saya tak pasti kenapa dia berperasaan sebegitu..(semoga semuanya baik2 saja..)

Bila saya takde nanti..saya HANYA MAHU ank sy dijaga sepenuhnya oleh KELUARGA SAYA..biar sesusah mana pon mereka...saya mahu hanya mereka..biar Aqil tidak serapat berbanding sebelah sana saya tetap hanya mahu mereka yang menjaga Aqil..Saya tidak mahu orang lain..

Sebab..

Saya PASTI daddy Aqil tidak akn mampu menjaga Aqil sebagaimana ketika saya ade..DIA TAKKAN!!

biar daddy pernah kata..saya pernah meluahkan hasrat ini

"ank abg..biarlah abg yg jaga.."

TIDAK..saya tetap tidak mahu..sebab..dia takkan punya banyak masa utk menjaga Aqil..Dan Aqil tidak MAHU Tidur bersama Daddy nya..sebab mereka tidak rapat..masa bersama sgt TERHAD...Masa bermain mungkin mereka bersama tp tidak utk masa yang lain..

Semoga semuanya mendengar....Semoga semuanya memahami..dan semoga hasrat ini tercapai...

 Dan semoga Aqil juga mengerti...

***Ini sekadar tazkirah di pagi Jumaat..kerna MATI itu pasti...cuma tidak tahu bila dan ketikanya...

4 comments:

Suliana said...

hmmm.. takut memikirkan mati... byk ke amalan yg telah kita prepare :-(

munna said...

kalau pikir pasal mati..klu boleh kak munna nak biarlah anak kak munna dah besar...semoga Allah panjangkan usia tuk kak munna melihat anak membesar depan mata...Amin

NrlAidaHml said...

Betul kan Sue...Rasa masih dan terlalu sedikit amalan dan bekalan yang kita ade...

NrlAidaHml said...

Amin..aida pon sama Kak Munna..Biarlah ank2 dah besar..supaya mereka lebih bersedia..Semoga ALLAH terus panjangkan usia kita semua..Amin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...