Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Sep 23, 2011

Semoga impian ini akan menjadi kenyataan..Amin..


Impian ke Makkah..       

Entry ini adalah sebuah doa…Semoga kita mampu ke SANA..

Semalam OTW blk keja..En Jep suruh singgah Old Town for Tea Time..

Sesampai kat sana…rupanya tea time disertai FIL n MIL.

.(perut tgh lapar..mmg sesuai sgt la singgah kt situ kan..HIHIHIHI..)

Then..perbualan petang disertakan dengan cerita tentang RUmah terbuka yang sudah berlalu dan hampir sejam masih berkisar tentang itu juga..
(nanti saya share kan cerita tentang open house yang sudah dilalui ye..)…

Tiba-tiba..MIL saya cakap..

“tahun ni kita berjalan lepas Iwan habis SPM..yakni hujung bulan 12”..(tahun 2009 pg Medan tahun 2010 pg Langkawi..tahun ni belum pasti ke mana arah tuju lagi..Acara wajib setiap tahun)

OOO..Sekali tu FIL pula bersuara..
“Isy…niat nak bawak semua pg Mekah pula…Lepas ke Mekah kita boleh pg Istanbul, Mesir..Ziarah disana pula..”

Bila FIL cakap macam tu..hati saya terus berbunga riang!!
MIL sambung..

“Kita bawak Aqil sekali pg Umrah”..Aishh hati terus berlagu-lagu gembira..Alhamdulillah jika ALLAH perkanan kan setiap kata-kata itu..

“tapi kalau kita nak pg kita kena pg awl tahun dalam bulan dua or tiga..waktu tu tgh musim sejuk”
Amin amin ya Rabbal a’lamin..

Saya pasti setiap dari kita pasti mengimpikan utk menjadi tetamu ALLAH..hal ini termasuk juga saya..sangat teringin walau ilmu agama belum cukup tinggi tapi saya betul2 menginginkan utk bersama-sama keluarga menjadi tetamu di sana..

Serious..Bila FIL cakap macam tu terus saya mengucapkan doa di dlm hati semoga ALLAH memperkenankan setiap kata2 FIL dan semoga saya dan anda semua berpeluang sampai di Mekkah Al Mukaramah..Aminnn…

Sma2 kita berdoa ye kawan2…

***Dah mula berangan-Kalau bulan dua or tiga..Company saya freeze semua cuti for Finance Staff because of Auditing Period... Tapi pasti ada cara kan kalao Allah mengizinkan..InsyaALLAH...

4 comments:

angah said...

Amin...Amin Ya Rabbul AlAmin :)

NM02 said...

salam kenal

singgah sini terus follow

kalu sudi, mari le follow ai pulak

maceh

^_^

wahida said...

amin ya rabbal alamin..
sama2 kita berdoa...

harap semuanya dipermudahkan...

Yasminhamid said...

amin..... akak pun teringin sangat nak ke sana... apatah lagi suami akak.. ibubapa dia meninggal dunnia di sana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...