Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Apr 23, 2011

Tentang lipat kain baju..

Happy Weekend uolsss..
Mesti terlampau banyak kerja-kerja rumah yang terpaksa dibuat kan??
Sama lah dengan saya ...
bila lima hari seminggu harus bekerja dan dua hari yang ade ni terpaksa dimanfaatkan dengan sebaik yang mungkin...

Hikhikhik...sekarang ni saya tgh bertungkus lumus menggosok kain baju yang menimbun!!

(gosok kain baju means that saya kena gosok kain baju yang dah lepas basuh then baru lipat then baru simpan dalam almari...termasuk baju baju harian pon!!)

Mencabar tak kerja saya??sangat mencabar ok!!
Ini adalah tradisi turun temurun huby n family..
Actually huby saya tak kisah pon kalo saya taknak gosok but terus lipat je..Serius tak kisah..
Tapi saya pulak yang kisah...
Tak sampai hati pulak tgk huby pakai kain baju yang konyot sket akibat tak digosok sebelum lipat..
Nanti orang kata saya tak pandai jaga laki pulak kan..huhuhu..

Waktu perut saya memboyot pon saya masih meneruskan tradisi ini sampaila perut saya dah terlalu besar maka kerja-kerja ini terpaksa dihentikan..hihihi..tak larat nak tunduk-tunduk..

Lepas tiga tahun saya kawen pon saya masih meneruskan kerja-kerja ini..
Kengkadang tu berminggu minggu tak gosok sebab tak cukup time..
tapi agak-agak dah terdesak,terpaksa buat jugak..kang takde baju pulak nak pakai..hihihi..

Selalunya hari sabtu lepas subuh saya buat aktiviti menggosok ni..
Sebab..Aqil tgh tido so senang nak buat semua kerja..
Tapi kalo hari tu saya plan nak kemas satu rumah maka aktiviti gosok saya tak buat..
Tak LArat..letih..vice versa..gilir-gilir..

NI anak baru sorang n still kecik lagi..ce bayangkan kalo anak dah besar n kain baju pon bleh tahan..mampu ke saya buat tu semua..huhuhu..
Only time will tell..
hikhikhikik...
Yang Penting!!ENJOY!!!


***Jom pg kenduri kt kem WardieBurn....Pastu balik rumah mak..tido sana..ahad baru balik....JOm Meraikan weekend anda...........
Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...