Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jan 5, 2011

Saya belajar masak kat SINI!!

Yer..saya juz amatur je kalo dlm bab masak-memasak ni..
setakat masak simple n biasa2 sy tak pyh la nk tgk resepi kan..
tapi kalo bab makanan yg huby suka tapi saya cam tak reti or kurang sedap,saya terpaksala cari penyelesaiannya kan..
huhuhu..
sayang huby punya pasal...
hihihi...

selalunya..dia selalu request (bukan request la cakap je) nk masakan yg mcm arwah mak dia buat..
haduii..macamna saya nak cari ??mana ade ilmu yg diturunkan kt sapa2 pn oleh arwah mak...

then..i have to cari sendiri..or kalo balik kedah kena tebalkan muka tanya mak-mak menakan dia macamna nak masak itu macamna nak masak ini...
Alhamdulillah depa sudi mengajar..
esp Terima kasih kt Mak Ndak sebab dh tolong ajarkan buat Sambal Belacan yg superrrr sedap...
Mak jang n pak lang n mak lang..ajar buat kuah pindang Kedah..
Masakan-masakan diatas adalah masakan yang berjaya saya buat dengan jayanya..

Cuma..
saya tak reti n tak sempat belajar lagi cara nak masak gulai or kari kedah..
Depa pny Kari sedap WOooooo..
sehingga menjilat jariiii!!!
tapi saya tak reti!!haduiii yaaaiiii...

Dan Buat kesekian kalinya saya etlah mengg google kan diri dan found out..
all recipes from this site were superbbbbb..
Saya dah try beberapa kali masakan depa..suma best!!
kt sini la saya belajar.. MYRESIPI




Tapi...
before try tu..rajin-rajinla baca segala komen kt sebelah kanan site tu tau..
dari situ kita bleh tau depa pny masakan sedap ke tak...

Okies!!Selamat mencubaaaaa.......
Photobucket

6 comments:

Mamanurin said...

mama pun tak pandai buat kari.memang failed giler!!

pelangi chenta said...

cmnie anum kena belajar masak dari awal nie.takut juga dapat husband yang suka makan hasil air tangan kita

Eray Majid said...

i loike myresepi..macam2 ade n resepi die mudah nak follow kan?

NrlAidaHml said...

@mamamia...Mommy pn tak reti nk masak kari..tp teringin nk msk gk..agoiii...

@anum..mmg pn kna siapkan diri sis!!sbb mcm huby akak asik nk mkn kt umah je...huhuhu.-tapi anum mmg dh pro pn kalo bab masak kan..ehehhe..

@suriya..betol2..mmg myresepi cukup2 membantu!!Vote for Myresepi!!

pelangi chenta said...

mommy aqil:pro lah sangat.setakat biasa2 boleh ar.kalau minta lauk yang pelik2....gegeh anum nak belajar masak.nasib baik zmn dah moden.search jek dah dapat tau resepi.hehehehe

NrlAidaHml said...

eheheh..nasib kita hidup kt zaman technology kan..huhuhu..Takpe,anum juz polish skit je skill tu..sbb basic anum dh ade..hihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...