Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Aug 26, 2010

Pre Raya Part 1

Assalmualaikum All:

Eheeheehee...semenjak puasa ni saya makin malas plak nak menulis padahal bukannya banyak keja selalu pun...uhuhuh...ok-ok...Sekarang Mood Raya dah makin menebal kt dlm diri ni..hikhikhik...(nak-nak plak lagu raya dah mula berkumandang di radio-radio...yuhuuuuu syoknyeee)...eh...eh..eh nape saya excited sangat ni...hurmmm ade beberapa sebab kenapa sy sangat excited!!:
  1. Saya Akan beraya di KEDAH for the 1st time!!!! (excited nyaaa padahal dalam hati hanya ALLAH je yang tau...)
  2. Tahun lepas tak dapat raya!! (sebab masih berpantang)Uwaaaaa....
  3. 1st time raya bersama Aqil yang sudah pun menjangkau 1 tahun usianya...
  4. Dapat beli baju raya dengan berleluasanya..(yela tahun lepas beraya dengan kain batik n t-shirt je)uhuuuuu...
  5. Raya tahun ni dapat bagi duit raya dengan hasil titik peluh sendirik...(eheheeh)...

okla...Saya akan rungkaikan satu persatu yer secara ringkasnyeee...

Beraya Di Kedah kampung halaman suami terchentaaa...
Tahun 2010 adalah tahun pertama saya akan beraya di perantauan..(perantau la sangat)...Seumur hidup saya selama 25tahun, saya tak pernah beraya TANPA keluarga saya..Tak PERNAH ok!!huhuhu..So ade sedikit sayu di situ..sedihla sebenarnya nak beraya di kampung suami..sebab bukan saya tak besa dengan depa cuma still rasa kelainan bila buat pertama kalinya saya tidak dapat mencium tangan mak abah saya di pagi raya...uhuhuh..(rasa cam nak nangis sekarang jugakk)..dahla takde 3G kt Simpang 4!!Kalu tak, terubat sikit kesedihan...Kat bdr Aloq Staq mungkin ada....Tambah sedih bila kami beraya di Kedah hanya ditemani sepupu-sepupu dan mak-mak n pak-pak menakan suami je...Tok ngn Tok wan suami dah meninggal...ditambah pulak mak mentua saya juga dah meninggal dua tahun lepas...kalo arwah mak ada, takdela sedih sangat n nak berjalan ke mana-mana takdela janggal sangat coz ada orang tua bersama kami...uhuhhuhu..Sedihhhnyaa...camana ni...saya tak boleh nak pikir sangat suasana raya di Kedah nanti...

"Tahun lepas tak dapat raya!!"
uhuhuh...of cos la tak dapat raya kan bila anda masih di dalam itu pantang...Saya masih ingat lagi menu saya di pagi raya adalah roti kosong cicah air milo n tengahari makan nasi beriani kosong..hanya nasi semata...uhihihi...PERIT!!!Memang saya tobat kalo boleh taknak bersalin tyme puasa n raya...

"1st time dapat raya bersama Aqil"
Aqil...oh...Aqil...semangat raya saya datang kembali apabila mengenangkan buadak kecik botak ni...Semangat bile kite dah start mencari-cari baju melayu buatnya..Sibuk mencari songkok n Sampin..Ligat mencari T-shirt n jeansnya...HUh!!Sumanya la...mmg utk Aqil je saya dah perabih banyak rat jugakk...uhuhuh...Takpela...Demi Anak ku seorang...

"Dapat beli baju raya dengan berleluasanya"
Wahhh...Melampaunya Statement...ahahahah..ni semua gara-gara geram tak dapat pakai baju raya pada hari raya tahun lepas...hikhikhik..saya masih lagi ligat bershoppinng utk diri sendiri...sebab tinggal saya je yang belum complete lg...Double J saya dah cukup dah utk depa..Semalam pn baru je membeli belah di Padini for Daddy's shirt n Mommy's Shoes....SO ade beberapa barang lagi tak cukup utk saya..Jeans,Casual blouse n Tudung!!!

"Raya tahun ni dapat bagi duit raya dengan hasil titik peluh sendirik.."
yuhuuu...ni salah satu point yang saya sangat suka...Sejak saya berkahwin,baru tahun ni saya dapat merasa bagi duit raya hasil dari titik peluh saya sendirik...hikhikhik...tahun pertama berkahwin, saya masih lagi seorang student so huby sorang je la yang keluar duit bagi kat budak-budak...tahun lepas pun saya tak dapat bagi coz saya bhnti kerja 2bulan sebelum bersalin n duit dah habis tuk sambut baby..Tahun ini...InsyaALLAH saya akan keluarkan duit saya untuk bersedekah di hari Mulia nanti...hasil pekerjaan saya sebagai tutttt di company tutttt...Alhamdulillah....

OKies...kite jumpa di next entri ya semua... Salam sayangggg...

5 comments:

pelangi chenta said...

SELAMAT BERAYA KAK DI KEDAH.he3.lama xberaya dekat sane?
anyway mesti lagi gamat suasana bila aqil dah de ni......

NrlAidaHml said...

thanks anum ku cayang...hurmmm mengikut gambaran yg diberikan,mcm lama je...uhuhuhu...2hr sblm ry dh blk..blk sini dlm ry ke3 or ke 4..lama kan...Tensen!!!hikhikhik...
Tula..pengubat kesedihan mamat sorang tu jela..tak sabar nk tgk dia pakai baju raya...

melur said...

Lama ka raya kat Kedah , aida jelita? Akak raya ke 3 dan ke 4 , ada di Kedah. Jom kita jumpa..

NrlAidaHml said...

ehihihih..Tak sure la Kak Melur Jelita...Ikot suami ja..Tp kalo aida ade lg time ry ke3 n ke4..bleh kite jmpa..mengeratkn silaturahim...Akak kedah kt Mana?AIda kt Simpang 4 kangkung,Alor star...

SSulieana said...

wah sama la ngan su, raye kat kedah gak umah husband...sedih mmg sedih tp kene terima la kan...umah husband su kat Pendang...

ye kesimpulannya kalau bleh x mau pantang dlm bln pose kan...lg2 time raye...tp mase raye first aritu mak su bg je makan apa yg kite nk mkn...tp sikit je la...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...