Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 16, 2010

Amazingnya Puasa dan Kurma...

salam All...Sekarang ni tgh mode Ganti puasa (yang tak sudah-sudah)...huhuhu...biler ntah nak abis ganti pun saya tak tau..heheheh (coz sy dh stop countdown)hihihihi...
*
*
Amazingnya Puasa ni nak bagitau la..banyak sebenarnya..cuma satu je saya nak highlight sikit coz saya yang alaminya..hehehhe...
*
*
Saya Noticed sejak saya puasa ni saya bersyukur sangat coz saya tak perlu menahan sakit apabila perut saya dimasuki angin..
*
*
Saya ni kalau nak tau (macam Joyah nak bercerita), makan lambat sikit je confirm perut sya masuk angin..Kiranya setiap pukul 6.30 petang tu akalu saya tak makan (walaupun dh take heavy lunch at 1 o'clock), confirm akan menahan sakit coz perut dh masuk angin..tapi....
*
*
Sejak saya puasa, saya tak pernah pun alami perut dimasuki angin walaupun sehari suntuk saya tak makan dan minum..huhuhu.. (Puasa is Amazing!!)hehehe.. ALhamdulillah...bersyukur ke hadratNya...
*
*
*
Perihal Kurma pulak...before this saya ade buat tajuk kt Web Ratu Hati, macamna nak atasi kekeringan air susu bile berpuasa...then macam-macam suggestion yang saya terima dari Jelitawanssss semua...then, last few days saya pun amalkan pengambilan kurma (ade dlm door gift kenduri Nur hari tu, sikit jela..tak banyak pun coz bukan bulan puasa susah sikit nak cari)..
*
*
*
saya makan and..jeng..jeng..jeng...heheheh
*
*
*
*
Air susu saya semakin banyak even saya tak makan seharian or minum pun (puasa kan)..Alhamdulillah... satu lagi keajaiban yang Allah ciptakan..bersyukur sangat...
*
*
*
tapi kurma saya dah nak abis ni..macamana?huhuhuhu... :((

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...